Pagina’s bepalen

In veel gevallen is het hoofddoel van een website het aantrekken van nieuwe klanten. Je wilt dat ze met jouw in contact komen en een product of dienst van je afnemen. Hiervoor zul je op jouw website de juiste informatie moeten aanbieden. Deze informatie verdeel je over verschillende pagina’s zodat de potentiele klant die jouw website bekijkt zo snel mogelijk kan vinden waar hij of zij naar opzoek is.

Er bestaan zowel one-page website’s als websites met meerdere pagina’s. In de meeste gevallen zal een bedrijfswebsite bestaan uit meerdere pagina’s. Dit is niet alleen handig voor het overzicht, maar ook voor de verhoging van de vindbaarheid van jouw website in zoekmachines als Google.

Bepaal voor jezelf welke pagina’s je voor jouw website nodig hebt. Let op dat je alle inhoudelijke onderdelen uit de vorige opdracht in deze pagina’s kwijt kunt.

Tip
Om je wat op weg te helpen volgt hieronder een lijstje van
pagina’s die je kunt overwegen om te gebruiken op jouw site.

  • Home
  • Over ons
  • Producten/Diensten
  • Contact
  • Blog
  • Portfolio
  • Aanbevelingen, Testemonials, Referenties
  • Gratis, e-maillijst
  • Privacy, disclamer, algemene voorwaarden
  • FAQ, veelgestelde vragen
  • Sitemap

Maak een overzicht van de pagina’s die je op jouw website denkt te willen gebruiken. Beschrijf daarnaast per pagina kort wat het belangrijkste is dat je wilt dat de bezoeker op deze pagina doet of ziet.