Tips voor de inhoud van pagina’s

Homepage

De homepage is de belangrijkste pagina van elke website. Deze pagina wordt het meest bekeken, en moet dus altijd up-to-date zijn.

De homepage kun je zien als een soort samenvatting van jouw website. Hierin ligt je kort toe wie je bent, wat je te bieden hebt, voor wie dit is bedoeld en eventueel nog wat andere dingen. Treed hierbij dus nog niet te veel in detail, dit kan je op de andere pagina’s doen die specifiek over dat onderwerp gaan.

Ter inspiratie voor wat je kan plaatsen op jouw homepagina:

  • Korte introductie waarin je je voorstelt (foto erbij is leuk!)
  • Korte samenvatting van jouw aanbod
  • Meest recente paar blogs
  • Overzicht met jouw klanten of testemonials
  • Opt-in formulier waarmee je een maillijst opbouwt

Aanbodpagina’s

Maak bij voorkeur een pagina aan waarop je alles laat zien dat je aanbiedt. Je kunt hier bijvoorbeeld kort in gaan op wat de diensten of producten inhouden en hoe ze van elkaar verschillen. Je verwijst hier vervolgens door naar losse pagina’s die je voor ieder product of dienst aanmaakt. Op deze pagina’s kun er dieper ingaan en de klant binnenhalen. Laat hierbij altijd duidelijk naarvoren komen welke waarde je toevoegt voor de potentiele klant!

Over mij pagina
Het aanbieden van een product alleen is deze tijd niet langer voldoende. Mensen willen graag een connectie voelen met een bedrijf. Mensen kopen het liefst van mensen. Je moet dus een band gaan opbouwen met de bezoeker. Laat op de over mij pagina daaorm zien wie je bent, maak het persoonlijk. Vertel wat over je visie en missie. Wellicht zelfs hobbies. Plaats foto’s. Als je bijvoorbeeld van yoga houdt, zet dat er dan op. Zelfs als het niets met je bedrijf te maken heeft kan jouw bezoeker denken van dat is leuk, ik vind dat ook fijn om te doen.